Jumaat, 22 Jun 2012

lensa mata

Assalamualaikum & salam sejahtera.
kat sini, aku nak tulis entry pasal lens.
yang sekarang ni, lens mata dah sebar meluas. 
kalau dulu, nak lens just dapat tak sampai setahun alahai, rasa macam dah tak mampu dah.
tapi skrang ni, orang semua nak lawa, nak macam baby doll,
so banyak lah kilang-kilang keluarkan produk contact lens.
pelbagai corak,pelbagai warna.
kalau dulu, oran grabun je pakai,tapi sekarang ni, pelbagai orang.

aku bermula pakai lens ni,sejak aku rabun, 
aku cuma pakai warna natural just power je terkandung.
sebab bila pakai spek ni, rasa macam orang tua, xlawa, 
hakikatnya, aku ni memang xlawa mane pon.
hahahahhaahahahh

alhamdulilah,sejak aku pakai lens, xpernah terjadi pape lagi.
tips pada korang yang kat luar sana,
 untuk first time pakai, jangan beli yang murah, sebab kita tak tahu kualiti nya.
 kalau dah biasa,its oke if anda berani
 lagi satu, mata ni anugerah Allah, jagalah dengan sempurna, 
sebab kalau kita pakai dalam tempoh yang lama, boleh mengering mata. 
penjagaan lens pon haruslah tertib. 

dalam facebook, ramai yang IM aku and tanya soalan cam ni

* senanag tak pakai?
*sakit tak pakai?
*rase ape bila dah pakai?
*macam mana nak pakai?
*macam mana nak jaga?
*ada power je ke boleh pakai?
*cam ne nak cabut/keluarkan lens tu?

ramai jugak yang menanya aku pelbagai soalan.
so, dari sumber yang banyak tanya tu lah,aku keluarkan entry cam ni.
so, pada yang baru nak pakai, kat sini, aku sertakan video skali.
sharing kan is caring.
so buat apa nak kedekut, sebab benda ni tak bawak kekubur pon kalau nak kedekut2 tips.
ouh ya, video pon,dari sumber youtube, nak wat toturial sendiri, camera tak kualiti.
tunggu beli camera lain dulu.




casing dea pon, macam-macam skrang ni,lawa-lawa.boleh dapat macam2 & harganya pon xcecah puluhan ringgit pon.



* antara contoh casing yang ada kat pasaran. kalau kat pasaran harga cuma sekitar dalam RM4
sahaja. pelbagai corak & warna boleh didapati.
kalau boleh dapat lagi murah , lagi bagus, jimat kewangan.



* yang ni solution for contact lens. cuci dulu sebelum simpan, untuk memudahkan pengunaan seharian kita.
yang ni, pada pandagan aku, sangat berkesan,& elok.
kalau mata kita kering, solution ni boleh masukan dalam mata.
so, senangkan.



yang ni kualiti pon oke &baik jugak




firts aku start pakai lens colour dengan fresh look. and aku pilih warna gray.
for 3month.
warna cantek & tak rugi kalau beli.

so,pada korang yang nak memcuba disini aku sertakan video untuk kalian 



so, selamat mencuba semua.

picture dari : google
video dari : youtube



Tiada ulasan: